Projektowanie stron internetowych

SEO optymalizacja

SEO optymalizacja

w seo/www

Search Engine Optimization w skrócie SEO czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe /w tym Google/ to działania przygotowujące witryny do zajęcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki z zachowaniem jej zasad. To właśnie jest …

SEO optymalizacja.

SEO optymalizacjaOptymalizacja treści

“Lepsze jedno zadnie dobrze napisane, niż setki źle”. Treść strony, jak się okazuje, ma duże znaczenie przy optymalizacji SEO. Wygląd strony, jej intuicyjność i czytelność ma rzecz jasna znaczenie przez fakt jak często odbiorcy zaglądają na stronę, jak długo na niej pozostają, co konkretnie czytają bądź oglądają. Te czynniki są związane z estetyką strony, ale też i z jej treścią. Chcąc zająć godziwe miejsce w wyszukiwarkach, warto zadbać o te szczegóły, albo zatrudnić kogoś, kto się na tym zna. Mamy dla Państwa taką ofertę.

Tekst na stronie powinien spełniać kilka istotnych zasad i powinien być:

  • obszerny – należy unikać krótkich tekstów. Temat powinien być opisany wyczerpująco i jasno zarazem. Taka strona zarówno dla klienta jak i robotów pozycjonujących jest wartościowa. Nie stosuj zamienników “strona w budowie”, bo więcej z nimi kłopotów niż pożytku.
  • oryginalny /unikalny/ – zamieszczone treści strony nie mogą być skopiowane i wklejone z innych źródeł, gdyż to dyskwalifikuje je od razu. Przydatnym narzędziem jest Copyscape, gdzie treści sprawdzane są pod tym właśnie względem.
  • podzielony – warto zastosować nagłówki H1, H2, H3, jako tytułu poszczególnych treści. To znaczniki HTML pomagające określić co jest głównym nagłówkiem/tytułem, a co podtytułem. 
  • zawierać słowa kluczowe – to słowa, na które chcemy się znaleźć w wyszukiwarkach. Jeśli je już dobrałeś, to stosuj je. Nigdy nie stosuj ich na siłę lub w ciągu wyrazowym. To tylko zaszkodzi. Dodaj odmiany, synonimy, wyrazy bliskoznaczne.
  • uatrakcyjnione – nie może to być blok tekstowy. Warto zastosować znaczniki treści, pogrubienia, kursywę, wypunktowanie. I oczywiście odpowiedni obrazek, ilustrację lub grafikę koniecznie opisaną. 

Adres URL

Dobrze, gdy adres URL zawierający domenę, wskazuje wyraźnie na stronę i jej treść. Adres URL powinien jak najdokładniej opisywać zawartość strony /friendly URL/. Oczywiście powinien zachowywać też pewne zasady.

  • jak najkrótszy /max ok. 100 znaków/
  • nie zawierać znaków specjalnych, np. „?”, „$” oraz polskich znaków diakrytycznych.

Znacznik tytułu /title/

Jak już kiedyś pisałem, to najważniejsza, oprócz domeny, część strony. Dobrze dobrany tytuł może sam w sobie nie gwarantuje sukcesu, ale wraz z odpowiednim tekstem strony już tak. Tytuł strony jest:

  • jednym z najważniejszych czynników technicznych, na podstawie którego roboty oceniają stronę,
  • jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

W wyszukiwarkach wyświetla się tytuł, którego długość nie przekracza ok. 55 znaków, zatem taki właśnie tytuł powinna posiadać strona. Kolejna ważną sprawą jest unikalność tytułu.

Meta description

Zawartość meta description nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej, jednakże jest ona istotna z innego powodu. Treść opisu wyświetlanego w wynikach wyszukiwania wpływa bezpośrednio na to, kto wchodzi na naszą stronę. Opis może okazać się kluczowy przy wyborze naszej strony jako jednej z wielu.

Grafika

Grafika powinna być zoptymalizowana. Od jakiegoś czasu wiele programów graficznych ma zapis webowy, czyli automatycznie zapisuje pliki jako 72 DPI, bo taki w sieci jest wymagany. Zasadniczo każdy element strony powinien być zoptymalizowany, dobrany tak, aby mieć jak największą szybkość ładowania. Długi czas ładowania strony nie wpływa korzystnie na SEO, zniechęca także odbiorców witryny.

Tu sprawdzisz szybkość ładowania strony.

Zdjęcia i ilustracje powinny posiadać tzw. opis alternatywny, który jest wyświetlany zamiast grafiki, gdy występują problemy z łączem lub załadowaniem strony. Ma to również wpływ na SEO. Robot nie mogąc odczytać zdjęcia, czyta jego opis alternatywny.

Linki między stronami

Wysoko notowane są przez Google linkowanie pomiędzy poszczególnymi stronami. I nie chodzi tutaj tylko o samo menu. Prawidłowym rozwiązaniem dla SEO jest menu tekstowe. Zatem wszelkie menu obrazkowe, występujące np. w  technologii Flash, dla robotów Google jest problemem i nie jest polecane. Dodatkowym atutem są linki wewnętrzne tekstowe, które prowadzą do innych zakładek naszej strony. Linki te dosyć często używamy stosując frazę „czytaj więcej”, które kierują do naszych podstron o podobnej tematyce. 

Jak sprawdzić poprawność optymalizacji SEO?

W sieci możemy znaleźć wiele narzędzi diagnozujących optymalizację strony, dające nam jednocześnie sugestie co na niej poprawić. Sporo jest też generatorów SEO. Jedne lepsze, drugie gorsze, ale zawsze w jakiś sposób skuteczne, pod warunkiem, że wiesz co masz zrobić.

Jak widać analiza SEO to nie taka miła bajka, a raczej spory trud, byle nie był on syzyfowy. Dlatego warto skorzystać z naszej propozycji, lub przynajmniej poradzić się fachowca, o ile podzieli się z nami swoją wiedzą. Fachowca – specjalistę SEO, nie czarodzieja.

Najnowsze od seo

seo

czym jest SEO

Search Engine Optimization (SEO) to praktyka polegająca na zwiększaniu ilości i jakości
Translate »
Idź do Góry