jak wybrać webmastera

Jak wybrać webmastera

w grafika/kanon internetu/seo/www

Strona internetowa to maszyna /silnik/, który działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Aby witryna była zawsze dostępna online i sprawnie działała, ważne jest, aby mieć dobrego i kreatywnego webmastera. Webmaster to specjalista w dziedzinach: projektowania stron internetowych /grafik/, tworzenia stron internetowych /programista html, php, css i java script/, zarządzania serwerem /hosting/, marketingu internetowego /SEO/ i funkcji administracyjnych. I bynajmniej webmaster to nie informatyk. Zatem …

jak wybrać webmastera?

jak wybrać webmasteraGłówne zadania webmastera:

Webmaster oprócz stworzenia strony /grafika/, zajmuje się posadowieniem i zarządzaniem nią na serwerze hostingowym. Powinien posiadać umiejętności projektanta stron internetowych, programisty internetowego i specjalisty od oprogramowania internetowego. Musi posiadać umiejętności techniczne, dzięki którym odwiedzający stronę internetową będą mogli łatwo uzyskać dostęp do stron www, skorzystać z niej i ocenić.

Strona internetowa jest dynamiczna i zawsze wymaga zmian w trakcie jej działania. Kolejnym obowiązkiem webmastera jest zapewnienie ciągłej konserwacji witryny. Webmaster pomaga w takich czynnościach jak: dodawanie nowych treści, dodawanie nowych stron, korekta istniejących, zmiana grafiki, redesign, naprawa zepsutego skryptu i hiperłączy itp. Webmaster powinien zawsze zachowywać kody strony i dokumentację, aby przyszłe modernizacje lub rozwiązywanie ewentualnych problemów było możliwe i dało się łatwo przeprowadzić.

Obowiązkiem webmastera jest dbanie o aspekt oprogramowania serwera, tak aby strona działała bez zarzutu, chociaż coraz częściej zajmują się tym firmy hostingowe. Za to też pobierają wynagrodzenie w opłacie rocznej. 

Kolejnym ważnym obowiązkiem webmastera jest marketing internetowy /specjalista SEO/. To dzięki SEO możliwy jest ruch na stronie i łatwe jej wyszukiwanie. SEO to dynamicznie rozwijająca się gałąź internetu, wymagająca coraz to nowszych działań, stąd usługa ta jest dosyć kosztowna. Usługa SEO nie jest związana bezpośrednio z tworzeniem strony www. Może, ale nie musi być wykupiona. Dobrze wykonana strona sama powinna zająć odpowiednią lokatę, choć ta nie musi być zadowalająca dla klienta. Stąd też dodatkowa usługa SEO.

Obowiązkiem webmastera jest doradzać klientom w zakresie nowych technologii i aktualizacji zachodzących w świecie Internetu, trendów internetowych i praktyk, które polepszają jakość strony. Obowiązujące zasady internetowe nie mogą być lekko traktowane, gdyż zawsze odbywa się to kosztem strony, jej pozycji i czytelności.

Dobry webmaster uwzględnia opinie użytkowników witryny, chyba że nie służą one ulepszeniu strony internetowej, lecz jej szkodzą. Warto też słuchać webmastera z bogatym doświadczeniem, gdyż jego wiedza jest cenna dla strony.

Kryteria wyboru webmastera:

  • uczciwy i internetowo jawny;
  • bogate doświadczenie poparte portfolio;
  • dobra renoma widoczna w ilości i jakości wykonanych projektów;
  • kontaktowość i dostępność;
  • umiejętności komunikacyjne;
  • oferuje pełny dostęp do strony wraz z instrukcją obsługi;
  • pomocny w pierwszym etapie zaznajomienia ze stroną;
  • może zapewnić analizę statystyczną ruchu na stronie;
  • oferuje przystępne ceny, spójne z rynkiem, ale nie stosuje dampingu, gdyż z zasady jest on podejrzany;
  • spełnia wymagania projektu, ustalonych treści w ramach budżetu i zgodnie z harmonogramem;
  • umie doradzić i wytłumaczyć swoją opinię;
  • posiada wiedzę w zakresie technik optymalizacji i implementacji w wyszukiwarkach /SEO/.

PS. Webmaster też człowiek, dajcie mu pospać i odpocząć, nie gońcie, nie pospieszajcie, bo to zawsze szkoda dla Waszej strony.

PS. Ale najlepiej wybrać nas BITIS & BELLA BITIS

Tags: