Projektowanie stron internetowych

10 cech dobrej strony www

10 cech dobrej strony www

w kanon internetu/www

Internet jest bardzo konkurencyjnym miejscem jak się okazuje, a strony www narzędziem. Przysporzenie odwiedzających na stronie to połowa sukcesu. Gdy już trafią na Twoją stronę musisz ich zaangażować, czymś zaciekawić. Chodzi przecież o to aby wrócili i weszli w interakcję, czyli przeczytali, zapoznali się, nawiązali kontakt i kupili jeśli jest taka opcja. Ba, chodzi o to aby również, a może przede wszystkim, polecili stronę innym. Zatem jakie cech powinna mieć dobra strona internetowa, aby zainteresować odbiorcę i zachęcić go do jej polecania.

10 cech dobrej strony www.

10 cech dobrej strony wwwI

Twoja strona musi się szybko wczytać. I nie chodzi tutaj o łącze internetowe, bądź dobry zasięg internetu. Strona z czasem rośnie, informacji przybywa, przybywa też zdjęć i multimediów, a to wszystko waży. Trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że wielu użytkowników ogląda ją na telefonach komórkowych, a to już wyzwanie. Strona musi być mobilna z zasady, musi być zoptymalizowana, co oznacza poprawność kodów html, php i java scriptów, a zdjęcia muszą mieć wielkość max. 900 x 600 piksel i 72 DPI rozdzielczości i odpowiednią kompresję, albo jej brak. Tak moi drodzy, to fakty z którymi trudno walczyć, bo zawsze się przegrywa.

II

Twoje teksty powinny być tak długie, jakie muszą być aby były właściwie odczytywane. Pisanie w Internecie różni się od pisania do druku. Tu mamy konkrety, słowa kluczowe, hasła, tam kwiecistość stylu i wylewność. Ludzie przeglądają strony internetowe, zwłaszcza gdy po raz pierwszy odwiedzają daną stronę. Ty musisz swoją stroną zapewnić im wystarczającą ilość szczegółów, ale nie nadmiar. Zatem lepiej dawać mniej tekstów, ale naprawdę przemyślanych, mniej zdjęć, ale naprawdę dobrych i odpowiednio przygotowanych, niż ładować wszystko. Raz, że zapchamy swoją stronę mało znaczącymi informacjami, to na dodatek spowolnimy ją, a co za tym idzie nie pozwolimy wszystkim odwiedzającym zapoznać się z z jej treścią.

III

Musisz zadbać o dobrą nawigację strony. Jeśli nawigacja nie będzie czytelna, jeśli nie będzie intuicyjna, to twoi czytelnicy nie będą mogli zapoznać się ze stroną. Zatem nawigacja musi być przejrzysta, czytelna, bezpośrednia i łatwa w użyciu. Stosuj konwencjonalne podziały informacji, nie wymyślaj absurdalnych lub osobistych podziałów. Staraj się aby nawigacja była hasłowa, krótka i zwięzła. Stosuj jak najmniej zagłębień w drzewku nawigacji. Przede wszystkim stosuj kanony daty, podpisu, wyróżniaj istotne fragmenty, stosuj nagłówki i linki wewnętrzne.

IV

Używaj małych obrazów zdjęć. Gdy zarzucisz swoją stronę gigantycznymi zdjęciami, nikt oprócz tych z naprawdę świetnymi łączami do niej nie zaglądnie, bo nie będzie czekał wieki. Małe obrazy sprzyjają szybkiej prędkości pobierania. A przecież pod małym obrazkiem w linku może kryć się większy. Ale będzie on wywoływany gdy klient zechce, czyli poczeka. Sumując, to nie w porządku wobec odbiorcy zrobienie zdjęcia i przesłanie go do witryny bez zmiany jego rozmiaru i optymalizacji. Bo to najnormalniejsza ignorancja i brak szacunku dla klienta.

V

Używaj odpowiednich kolorów. Kolory nie mają istotnego znaczenia dla stron internetowych, ale mają znaczenie dla ludzi, a dla nich właśnie jest strona. Użycie niewłaściwego koloru może mieć złe konotacje. Strony internetowe są ze swej natury międzynarodowe. Nawet jeśli planujesz swoją stronę dla określonego kraju lub miejscowości, będzie ona widoczna dla innych spoza Twojego kraju. Dlatego warto zdać sobie sprawę z tego, co dany kolor mówi. Pamiętać należy o symbolice kolorów budując stronę zwłaszcza na inny rynek.

VI

Myśl lokalnie i pisz globalnie. Z racji niezaprzeczalnego faktu, że witryny internetowe są globalne, Twoja strona też taka powinna być. Jeżeli Twoja strona dociera też do innych nacji, powinieneś pamiętać o bardzo istotnych sprawach, tj. waluty, wymiary, daty, godziny, ich sposób zapisywania i podawania informacji powinien być taki, aby wszyscy czytelnicy Twojej strony wiedzieli dokładnie, co masz na myśli. Treści zaś aktualizowane i ponadczasowe. Z tego też względu unikać należy zwrotów czasowych jak “ostatni miesiąc”, “w zeszłym roku”, “jesienią ubiegłego roku” ponieważ nie wszyscy wiedzą kiedy i co się wydarzyło zwłaszcza w Twoim życiu. Dowiedzą się od Ciebie, zatem powiedz im to krótko, zwięźle i na temat.

VII

Przeliteruj wszystko na swojej stronie. Niestety bardzo niewiele osób jest tolerancyjnych na błędy ortograficzne, interpunkcyjne i poprawności językowej. Wiąże się to z systemową dbałością o narodowość i obywatelstwo. Zatem nie możesz napisać tekstu od czapy, przy piwku, albo zmęczony, bo spłynie na Ciebie fala krytyki, przed którą nie będziesz mógł się obronić. Zatem napisz porządny tekst, sprawdź go kilka razy, albo daj do sprawdzenia. A jak nie umiesz to zleć komuś kto umie, a sam zarób na to tym co potrafisz.

VIII

Linki muszą działać. Puste, bądź błędne linki oznaczają niedbalstwo, zatem spada wiarygodność strony i dla robotów i dla czytelników. Odwróć myślenie. Dlaczego ktoś chciałby pozostać na stronie, której właścicielowi na niej nie zależy? Stąd tak ważna poprawność kodów, w tym także linków jeżeli występują. Pamiętać należy, że strony są żywe, zmieniają się. Zmieniają się też linki. Zatem sprawdzaj co jakiś czas swoją stronę i poprawność linków, tak aby te prowadziły pod właściwą informację, a nie do ….

IX

Usuń słowa “Kliknij tutaj” ze słownika swojej strony internetowej! To nie jest właściwy tekst. Pomińmy samą formę, która niejednego może obrazić, bądź wzburzyć i wykrzyknie “Dlaczego?”. Adnotowanie linków oznacza, że ​​powinieneś tak opisać link, aby wyjaśnić, gdzie czytelnik ma pójść i co tam znajdzie. Taka polityka czytelności przysparza czytelników i odwiedzających, a przecież o to chodzi. Proszę również pamiętać, że tekst podkreślony lub różnokolorowy jest przeznaczony do kliknięcia, czyli właśnie linkiem. Bo taka jest zasada internetu.

X

Twoje strony powinny mieć dane kontaktowe. Wygląda to śmiesznie, ale aż zgroza ile stron ma błędne lub nieaktualne dane kontaktowe. A my właściciele stron cali oburzeni, że po co nam strona skoro nikt się nie odzywa. Nie odzywa się bo nie może. Niektóre osoby, tu i teraz, poczuły by się niekomfortowo w zderzeniu z informacjami kontaktowymi ze swojej strony internetowej. Sprawdź sam. Jeśli ktoś nie może się z łatwością skontaktować z Tobą poprzez dane na stronie, to tego najzwyczajniej nie zrobi. Dlaczego? Bo jeśli Cię  nie ma w internecie to Cię nie ma w ogóle.

Odpowiadanie na kontakty e-mail ze strony www to najlepszy sposób na stworzenie długotrwałego klienta, zwłaszcza że wiele wiadomości e-mail pozostaje bez odpowiedzi.

Nigdy, przenigdy nie wpisuj “strona w budowie”, lepiej od razu ją zamknij.

PS. Strona internetowa to Ty w internecie. Jak chcesz wyglądać tak postępuj.

Najnowsze od kanon internetu

krótko o kompozycji

Krótko o kompozycji

Kompozycja jest ułożeniem wszystkich pomysłów i elementów projektu razem, w jednorodną całość.
Translate »
Idź do Góry